فروشگاه اینترنتی صنایع دستی چرم نیما
فروشگاه اینترنتی صنایع دستی چرم نیما
Leather Craft Shop Nima
کارگاه صنایع دستی درددل‌های یک هنرمند صنایع دستی در گفت‌وگو با تسنیم؛

نمی‌توانم بیمه‌ شوم چون سازمان فنی و حرفه‌ای کارشناس رشته‌ام را ندارد

خبرگزاری تسنیم: یک هنرمند صنایع دستی گفت: متأسفانه سازمان فنی و حرفه‌ای کارشناس رشته‌ای که من در آن کار کرده‌ام را ندارد لذا نمی‌توانم بیمه شوم.

سعید نمازی در گفت‌‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه موضوع بیمه‌ای‌شدن هنرمندان صنایع دستی یکی از موضوعات مهم هنرمندان است اظهار داشت: زمینه کاری من ترمه‌بافی است و کارت صنایع دستی‌ام هم با همین تخصص است اما نمی‌توانم بیمه شوم چون مراحل بیمه‌ای‌شدن به این نحو است که سازمان بیمه یک معرفی‌نامه از سازمان فنی‌ و حرفه‌ای می‌خواهد که ما صنعتگر هستیم و کار انجام می‌دهیم و کارگاه داریم، از ما امتحان می‌گیرند و اگر قبول شویم به بیمه معرفی می‌کنند.

وی با بیان اینکه این کار به نوعی توهین به صنعتگران صنایع دستی است و ما را زیر سوال بردند یعنی شما هنرمند نیستید در حالی که ما کارگاه داریم و چندسال است که کار می‌کنیم تصریح کرد: توهین بعدی این است که آنها گفتند برای بیمه‌ای‌شدن باید رشته کاری‌ام را تغییر دهم، و از این بالاتر اینکه معاونت صنایع دستی هم موافق این موضوع است و معاونت صنایع دستی به من اعلام کرد که باید رشته‌ای را انتخاب کنی که فنی و حرفه‌ای داشته باشد.

این هنرمند و فعال صنایع دستی خاطرنشان کرد: جای سوال دارد که آنها به جای اینکه اشتباه خود را بپذیرند و کارشناس صنایع دستی بیاورند مرا مجبور می‌زنند رشته‌ام را عوض کنم، این ظلم است.جالب است که سازمان فنی و حرفه‌ای از هنرمندان صنایع دستی آزمون می‌گیرد که مشخص کند آیا ما هنرمند هستیم یا خیر.

نمازی ادامه داد:‌ سوال من این است که پس معاونت صنایع دستی این وسط چه کاره است؟ ما این همه دوره گذراندیم و کارگاه داریم اما متأسفانه می‌بینیم معاونت صنایع دستی هم پشت سازمان فنی و حرفه‌ای است.

وی اضافه کرد: قانون برای بیمه شدن می‌گوید اگر هنرمند صنایع دستی باشید و بخواهید بیمه شوید، باید آزمونی در فنی و حرفه‌ای بدهید و این سازمان شما را تایید و به بیمه معرفی کند تا بتوانید بیمه شوید و تا فنی و حرفه‌ای این معرفی‌نامه را ندهد نمی‌توانید بیمه شوید.

انتهای پیام/



.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.